Clubul de fotbal spaniol FC Barcelona ar putea face echipă cu protocolul blockchain Polkadot. Barça va alege între Polkadot și Spotify drept noul său sponsor oficial.
Jucătorii grupării blaugrana poartă în prezent sigla Rakuten pe tricoul lor, deoarece firma japoneză de comerț electronic este sponsorul oficial al clubului. Cu toate acestea, parteneriatul dintre cele două entități este programat să expire în luna iulie a acestui an, iar echipa de fotbal încearcă să încheie o înțelegere cu o nouă organizație.
Polkadot vizează lumea fotbalului
Potrivit unui anunț recent, una dintre opțiuni este Polkadot, o rețea blockchain, care a fost înființată în 2016, dar a câștigat mai multă atenție anul trecut. FC Barcelona a descris protocolul ca pe o platformă care permite „un număr mare de tranzacții pe secundă”. Mai exact, proiectul poate efectua 1.000 TPS. Odată ce devine complet operațional, se așteaptă să crească la 1.000.000.
Celălalt partener posibil al Barça este serviciul de streaming de muzică Spotify. Echipa spaniolă a dezvăluit că va examina amănunțit opțiunile și va alege sponsorul care răspunde strategiei sale pe termen lung:
„Clubul a decis să ia lucrurile cu răbdare pentru a analiza în profunzime fiecare propunere de sponsorizare pentru a ajunge la cel mai profitabil acord pe termen lung.”
În curând ar putea fi posibil ca unii dintre cei mai buni fotbaliști din Spania, precum Pedri sau Ferran Torres să facă publicitate lui Polkadot la jocurile grupării catalane.
Binance fusese menționat anterior ca un potențial sponsor al FC Barcelona, dar exchange-ul crypto nu a fost menționat în comunicatul oficial. Doar oferta Polkadot a fost suficient de bună.
Totuși, aceasta nu este prima dată când FC Barcelona încearcă să intre pe piața activelor digitale. Echipa a semnat un acord cu NFT Ownix în urmă cu câteva luni pentru a face o colecție NFT pentru fanii săi. Moshe Hogeg, o rudă a lui Ownix, a fost arestat pentru o serie de infracțiuni, inclusiv fraudă și agresiune sexuală. La scurt timp, clubul a încheiat afacerea.
Mișcări recente ale Polkadot
Pe măsură ce costurile cresc, oferta lui Polkadot poate fi interpretată doar ca o mișcare planificată, rețeaua sperând să atragă noi investitori de retail, în același timp DOT se străduiește să-și recâștige locul printre primele zece criptomonede (prin capitalizare de piață).
Cu toate acestea, este, de asemenea, o încercare de a imita priceperea și succesul unor firme mari precum Crypto.com, Binance și FTX, care au dominat marketingul de sponsorizare sportivă a industriei.
Tehnologia blockchain a atras multă atenție datorită abordării sale noi parachain. Pur și simplu spus, această capacitate permite mai multor blockchain-uri să comunice între ele. De asemenea, permite utilizatorilor să creeze un blockchain folosind cadrul lor Substrate și conectează rețeaua Polkadot la alte proiecte precum Ethereum și Bitcoin.
Echipa de dezvoltare a protocolului a organizat prima sa licitație de sloturi Parachain în noiembrie anul trecut.
Moonbeam, o platformă de contract inteligent, a devenit primul paralanț complet operațional de pe Polkadot la începutul acestei luni. Intenționează să introducă o serie de noi integrări, activități și utilizatori pentru a consolida ecosistemul Polkadot și a contribui la creșterea rețelei.